lørdag 5. mars 2011

Gardeball

I dag sminket jeg og gjorde håret til en venninne av meg, Anniken, som skulle på gardeball! :)
Jeg hadde fått bilde av kjolen hennes på forhånd, og visjonen var å gjøre en naturlig, klassisk og fresh vårmakeup.




Er hun ikke pen? :)

Først la jeg mintfarget primer fra Makeup Studio i kinnene, som er et sted man lett blusser opp i iløpet av en lang kveld.

Så la jeg foundation i hele ansiktet. Jeg brukte M.A.C Face&Body C1 og C4 i blandingsforhold ca 4:1. Foundationen har lite dekk, men er huden bra fra før av, så gir den en kjempefin glød til huden og jevner ut hudtonen. Den var lett å legge på (jeg brukte engangssvamp fra Kicks), og resultatet ble veldig fint.

Jeg gikk så over med foundation igjen under øynene (blandet med oransje farge) og på småting (blandet med grønt) for å få en flawless look. Så pudret jeg med et lett tintet pudder fra Makeup Studio.

Brynene fylte jeg inn med en grågrun skygge fra Makeup Studio.

På øynene la jeg en baseskygge, og la en "utvidet c-form" rundt øyeeplet på lokket i brunt. Jeg brukte selvfølgelig min M.A.C brush no. 217 for å duse skyggen! ;) Jeg fortsatte fargen under øyet ca 1/3 inn fra ytre øyekrok. Jeg la også litt hvit skygge på brynsbenet og i indre øyekrok. Lineren ble lagt i brun kremliner fra Makeup Studio og fiksert med brun skygge. Jeg la først lineren helt inne ved vippene oppe, også tegnet den litt bredere. Under øyet la jeg bare litt i ytre krok og duset denne utover langs med kanten. Brun mascara fra BareMinerals ble brukt på vippene, både oppe og nede.

I kinnene har jeg blandet meg frem til en frisk rosa-fersken (mer rosa enn ferskenrosa på en måte) som jeg brukte som rouge. Rougepaletten min er fra Makeup Studio.

På leppene brukte jeg Staniac fra TheBalm i fargen Prom Queen (den er fantastique!). Denne la jeg på litt med fingrene, og litt med kost. Lar man den tørke i noen sekunder, så er den vannfast resten av kvelden, og sklir absolutt ikke av. Da kan man bare freshe opp med litt halvmatt leppepomade eller lignende, mens fargen ligger fast under.

Håret rullet jeg opp med å spraye det med Curl Shaper fra Trevor Sorbie og krølle det med rettetang og "syl" fra Pearlkolleksjonen til Remington. Hver krøll ble så krøllet sammen i den retningen den var krøllet og festet med den liten stålklemme til de var helt, helt kalde.

Håper Anniken koser seg på gardeball, og at dere alle har en god helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar