mandag 7. mars 2011

Photoshoot

I dag har jeg vært på photoshoot med min søte venninnne Astrid som har laget barneklær!



Astrid har designet og sydd verdens søteste barnekåpe og skulle ta bilder med barnemodell, og da hjalp jeg til med hår og makeup :) Dagens fotograf var kjæresten til Astrid, John. Han er kjempeflink.

Barn trenger i utgangspunket ikke noe sminke hvis man skal ta naturlige bilder, men det kan være fint å ta litt rødt i kinnene for å få frem duggfriske rosekinn. Da er det best å bruke en kremrouge, Glee fra BareMinerals (http://meemmakeuphairstyling.blogspot.com/2011/03/favorittprodukt-3.html) eller rett og slett litt rød/rosa leppestift. Dette er fordi vanlig skyggerouge legger seg mer "utenpå" huden og gir et sminket uttrykk, mens hos barn vil man at denne fargen liksom skal komme innenifra. Påfør bare lett med fingrene på toppen av kinnet når barnet smiler :)

Det kan også være fint å ta på litt lip stain for å få litt friskere farge på leppene, for eksempel Staniac fra TheBalm. Skal uttrykket være veldig friskt så kan man ta litt blank gloss på med fingertuppene.

Man kan også børste øyenbrynene og vippene lett, med eller uten litt brunfarge, for å "strigle" de litt mer.

På dagens superherlige syvåring brukte jeg litt leppestift fra Makeup Studio i kinnene, Staniac på leppene etterfulgt av GloMinerals klar gloss og bittelitt pudder i hele ansiktet. Jeg børstet også brynene så vidt.



Med håret børstet jeg at opp i en hestehale på toppen av hodet og litt på siden mot front. Jeg tuperte alt håret løst med en naturbørste (min favorittbørste, altså!) og "brettet" inn kantene rundt og ned mot hodet og festet det hele veien rundt med hårnåler. Dette laget en kul puffy ballerinatopp som kledde syvåringen veldig godt. Veldig enkelt, og veldig kult. Greia var å gjøre det veldig barnlig og ikke for stramt og polished.






Av hensyn til barnet legger jeg ikke ut bilder av selve makupen, men resultatene havner i min håndportfolio så ta kontakt hvis du vil se :)

Ha en fortsatt mild aften :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar